.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مازندران برای همایش ملی تشیع آماده است
مازندران برای همایش ملی تشیع آماده است

 فرماندار چالوس گفت: شهر مرزن‌آباد برای همایش ملی تشیع و تبرستان در روز 14 آبان و روز ملی مازندران آماده است.


به گزارش شمال نيوز از كلاردشت ، سید قدیر رضایی یکشنبه‌ شب در جلسه اعضای ستاد برگزار کننده این همایش که با حضور امامان جمعه چالوس و مرزن‌آباد، مدیران اجرایی شهرستان در شهر مرزن‌آباد برگزار شد، بیان داشت: همه مقدمات برگزاری این همایش با تلاش جدی امامان جمعه شهر چالوس، مرزن‌آباد، روحانیت شهرستان، شورای شهر، شهرداری، بخشداری و دیگر سازمان‌های مرتبط با این همایش ملی در شهر مرزن‌آباد آماده شده است.

فرماندار چالوس اظهار داشت: این همایش ملی برای اولین بار و با توجه به اهمیت گرایش مردم تبرستان به حکومت علویان و حضور داعی کبیر در منطقه سعید آباد یعنی مرزن‌آباد امروزی بوده است.  

* 142 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه رسیده است

حجت‌الاسلام محمدمهدی راشدی امام جمعه شهرستان چالوس نیز با قدردانی از امام جمعه و مسئولان شهری مرزن‌آباد و با اشاره به اهمیت این همایش ملی گفت: برای هرچه بهتر برگزارکردن این همایش ملی، تمام دستگاه‌های اجرایی از جمله استانداری، ادارات کل ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی استان به ویژه مسئولان شهر مرزن‌آباد، یک سال تلاش کردند تا بستر برای یک همایش ملی فراهم شود.

امام جمعه مرزن‌آباد نیز درباره برگزاری این همایش تاریخی و ملی گفت: این همایش با رویکرد شیعه و حکومت علویان در مازندران با فراخوان مقاله در 16 موضوع مقدمات برگزاری آن را فراهم آورد که تا به امروز 142 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه رسیده است.

حجت‌الاسلام شیخ محمود علیخانی تصریح کرد: با بررسی انجام گرفته، چهار مقاله به عنوان مقاله برتر و 19 مقاله قابل تقدیر انتخاب شده که در روز همایش ارائه می‌شود.

* تبرستان در گذر زمان همواره پناهگاه فرزندان امام اول شیعیان بود

علیخانی افزود: این همایش ملی در روز 14 آبان امسال که مصادف با روز ملی مازندران نیز هست در شهر مرزن‌آباد برگزار می‌شود.

دبیر این همایش ملی در ادامه بیان داشت: تبرستان در گذر زمان همواره پناهگاه پیروان و فرزندان امام اول شیعیان بوده و مردم آن در دفاع از اهل بیت همیشه پیشتازند.

وی خاطرنشان کرد: به همین خاطر و با حمایت‌های مردم این دیار است که تعدادی از سادات و امامزادگان توانستند در تبرستان حکومت تشکیل دهند.

* حکومت علویان برای نخستین بار در مرزن‌آباد تشکیل شد

علیخانی با اشاره به انتخاب شهر مرزن‌آباد به عنوان محل برگزاری این همایش متذکر شد: برابر اسناد معتبر تاریخی، منطقه مرزن‌آباد نخستین مکانی است که مردم تبرستان در 25 رمضان سال 250 هجری با حسن ابن زید بیعت کردند و حکومت علویان در آن پایه‌گذاری شد.

این مسئول با بیان اینکه با توجه به این اسناد تاریخی می‌توان سعیدآباد یا مرزن‌آباد امروزی را نخستین مرکز حکومت علویان نامید، اذعان داشت: به همین خاطر محل این همایش ملی با نظر متولیان صاحب‌نظر، شهر مرزن‌آباد انتخاب شده است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
برچسب ها : همایش ملی تشیع

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.076 seconds.